Followers

Tuesday, December 8, 2009

R.E.D. E.Y.E.....

apa yang korang nampak dalam pic kat atas nie??....terkejut + pelik dan yang sewaktu dgn nye kan...haa...meh cni aku nak cite apa yang dah terjadi kat mata bigJr aku nie...actually org pertama yang kene sakit mata nie adik bawah aku a.k.a nadzrah...dia kene masa beberapa hari nak raya aidilfitri...aku punya la jaga anak aku xnk bagi berjangkit kan....tapi apa kan daya terkena jugak..ater duduk serumah sebab kan umi yang jaga bigJr...memula tu masa dapat tahu mata bigJr merah,aku terus bawak dia pegi doctor...yela..aku xnak la sampai melaratkan...doc pun cakap dalam 2,3 hari bole baik...baik mende nyer...malam nyer tu mata bigJr dah xleh nak buka...dah macam mata ikan flowerhorn...serius aku cakap...aku sendiri takut nak tengok...esok tu jugak aku bawak pegi HUKM.....doctor cakap bigJr kene jangkitan kuman...second stage of conjuctivitis....so,tiap2 hari kene bawak pegi hospital untuk cuci mata...korang bayang kan la..doc terpaksa guna penyepit untuk buka mata bigJr untuk cuci kat bahagian dalam kelopak mata...aku cakap betul..memang ngeri...lagi2 bile bigJr menangis...dan2 tu air mata aku mengalir...sedih ko tengok anak aku sengsara camtu...dekat 2 minggu jugak la umi dengan nadzrah berulangalik ke HUKM...nasib baik la umi ada...kalo tak,aku tak tahu nak buat camne...

masa nie mata bigJr dah bole buka skit...itu pun dia memang fobia giler bile aku nak pegang kat mata dia...nak dijadikan cite...aku plak berjangkit sakit mata..dah kata aku yang menguruskan bigJr...memang berjangkit la kan...seminggu aku MC tau...

see..mata sebelah kiri aku yang sepet disebabkan red eye yang menyerang....huhuhuhu...after aku baik dari sakit mata,silau mata aku naik tinggi giler...b4 sakit,silau aku just 0.5..tapi pas sakit mata silau aku naik sampai 200!!!....jenuh aku nak drive malam tau...awal2 tu memang aku menangis time drive...mau x nyer...dah la bawak anak,pastu mata kabur tak hingat....buat nyer aku terlanggar kete depan,x ke naya...fuhhh...tapi hari nie semua nye dah ok dah...mata aku pun dah tak silau dah..aku pun dah bole pakai contact lens....mata bigJr pun dah tak sepet sebelah...alhamdulillah......

2 comments:

*Cik Sara @ D'Sahanara* said...

ala cian dia..sakit mata..dulu sy pun penah jadi cm nie..

syarifah nadiah alhadi said...

tu la...nak tunggu dia betul2 baik punya la lama...kesian sgt tgk dia xleh nak buka mata...awak pun sama ek...saya pun merasa jgk...tapi x seteruk ni la...