Followers

Tuesday, December 1, 2009

taubat nasuha

tgh dok mengelamun kat ofis nie..tetiba teringat aku satu cite masa malam raya hari tu.... cite kat TV3..tajuk dia taubat nasuha..aku rasa korang pun ader tgk cite nie..tapi aku saje la nak imbas blk jalan cite nie..fuhh..masa awal2 tgk cite tu aku mmg bengang giler dgn anak dorang tue...satu minit xleh duk diam..mak dorang jer yang leh sabar dgn perangai anak2 nyer...tapi bile part akhir yang dorang semua kene bunuh...meleleh air mata aku...sedih dowh...x sgka kesudahan dia mcm tu..memula aku cam x dpt nak kaitkan tajuk cite dgn jalan cite..tapi bile sampai ke akhir cite..baru aku faham...yang suami dia benar2 bertaubat atas kesilapan yang dah dia buat...aku mmg tabik spring arr dgn sheila rusly nie..semua cerita yg dia dgn suami dia buat..mmg x berganjak ko dari tv semata2 nak tgk sampai hbs...nampak cam simple jer jln cite tapi penuh dgn maksud tersirat..byk pengajaran yg kite leh amik dr citer nie...yg buat aku meleleh air mata tu bile dgr zikir yang dorang baca tue....menusuk di kalbu...wahhh...http://www.emocutez.com
tapi tula...pengajarannyer disini...selagi ada hayat kite kat muka bumi Allah nie...sayangi la org disekeliling kita...jgn abaikan tanggungjawab yang telah diberikan...hidup kita hanya sementara..wallahualam...http://www.emocutez.com

No comments: