Followers

Thursday, January 26, 2012

24 weeks@ 6 months already!!!!

dis week, aku dah 6 bulan..Ya Allah..cepatnye masa berlalu...minggu depan ada check up kat HUKM..x sabar betul nak scan baby...bukan apa...aku teruja nak tahu gender baby nie..walupun naluri hati kuat mengatakan yang ianya adalah baby girl, tapi siapa tahu kuasa Allah kan... even org yang tgk keadaan aku pun cakap aku carry baby gurl..tapi ntah la..aku aminn kan jer...mana tau..menjadi kenyataan kan..heeeeeee...

walaupun baru 6 bulan and 2nd baby, aku dah excited nak beli barang baby...tapi so far belum beli lagi la...dok usha jer..setiap kali kuar, mesti kat tempat baby gak yang aku akan tuju...lagipun kene la tunggu hubby dapat gaji dulu...baru leh start membeli..setiap kali pegi bahagian baby, aku mesti pegi bahagian gurl..geram sgt..yang buat aku geram bile aku masih x tahu gender baby kat dalam perut nie...dah ajak berapa kali dah hubby pegi scan...ada je alasan nye...T______T

ingat kali nie nak buat scan 3D/4D..masa umar dulu x buat pun...tapi la nie tgk ramai yang buat so rasa cam teruja nak buat gak..tapi nak buat scan 3D nie kene buat appointment dulu bukan cam scan 2D yang bile2 masa je bole buat..so far kalo area sri kembangan nie, yang ada buat scan 3D nie kat klinik Jameaton tapi bayaran dia bole tahan gak la..almost rm200-rm250...kalo ada yang murah kat FB 3D/4D scan di malaysia.rm100 sekali dgn cd dan print.area yang dia buat kat ampang,shah alam dgn pj..tu nak kene bincang dgn hubby coz dia yang kene kuar duit kan...tapi utk scan 3D nie, masa yang sangat sesuai adalah masa 22 weeks - 32 weeks jer..so skrg nie, dah masa yang sesuai sgt la kan kalo nak buat..^_____________^




1 comment:

Mimy Hamid said...

buat 3d/4d..akak dah terlambat gi..36w baru nak gi hihih..dah tak leh buat..baby dah besar