Followers

Thursday, July 19, 2012

setelah 5 month ++ bersawang..








assalamualaikum..

i'm back!!!!..^^, sorry la..sekali lagi blog nie bersawang kan..nak wat cmne..mood nak mengarang tu ke laut..ingatkn leh la nak menulis experience mengandung sampai la bersalin kan...tapi hampeh gak...huhuhu..

nway, aku dah selamat dah bersalin...bulan 5 hari tu..betul2 masa semua pekerja cuti..biasa la dorang nk sambut baby nie kuar...hahaha..xde la..baby kuar masa 1/5/2012..jam 3.11 ptg..tu pn after 12 hours ++ menanggung kesakitan..nyaris nak kene czer..fuhhh..sib baik baby nk kuar gak..kalo x, mmg kuar kot tingkap lagi la gamaknyer...huhuhu..for ur info, second baby nie baby boy..nama dia syed uwais syed hassan.. kalo ikutkan aku nak letak nama baby rizq tp mostly ramai x brape setuju dgn nama yg aku pilih..sedeh okay..tp xpe la..ikut je la ckp org tua kan..nama nie pun decide masa hari ke-7 baby lahir after persetujuan en.hubby..

alhamdulillah, baby uwais x kene jaundice..x macam abang dia,umar..masa umar dulu dia kene pro-long jaundice..kesian..tiap2 hari nak kene ulang alik amik darah..sib baik adiknye x kene..mungkin berkat amalan minum susu kambing hari2..tapi yang sadisnye, mama dia plak kene ulang alik hukm coz jahitan kat bawah tu leh plak renggang..x pasal2 kene jahit semula..memula tu ngeri gak..tp sib baik doc bius..so xde la terasa sgt..walaupun........huhuhu..

tp alhamdulillah,semua nye dah ok dah...uwais pun dah 2 bulan ++ dah..sepanjang berpantang, uwais sangat behave..xde masalah lgsg nak jaga dia..cuma ada la sekali dua je dia kene kembung..dan niat aku nak breastfeed uwais dimakbulkan Allah..masa umar dulu, aku langsung x dpt nak bf dia coz umar x nak direct feeding..so aku terpaksa pam bagi dalam botol..dan ianya hanya bertahan selama 3 bulan jer..lagipun masa tu aku xde experience lgsg pasal penyusuan..bile dah gabra susu xde..terus bagi susu formula..insyallah, kali nie aku diberi peluang untuk menyusukan uwais selama 2 tahun..awl2 masa pas lahirkan uwaispun aku takut gak kalo2 uwais pun cam umar gak xnk df, tapi disebabkan hukm mengamalkan polisi rakan susu ibu, so after deliver jer, dorang terus bagi baby pada ibu utk disusukan..dah la aku mempunyai masalah puting tenggelam..tapi Allah permudahkan urusan aku..uwais cepat tangkap utk menghisap..walaupun memula tu agak payah gak, tapi alhamdulillah..;)

tengokk...bile dah lama x menulis, semua benda nak ditulisnye dalam satu page..mau panjang berjela karangannye..hehehe..insyallah, nnt aku kongsikan cite experience aku bersalin and etc..owh ye..gambar uwais nnt aku upload kt next entry..x sempat nk transfer gambar dari hp..so, till next entry..daaa...

assalamualaikum..

No comments: