Followers

Tuesday, January 10, 2012

pindah rumah...

hye, guys.. aku ada bgtau kan yang aku currently dah pindah kat sri kembangan..b4 nie kan aku duk sungai penchala..apartment kat sri kembangan nie b4 nie adik husband aku duduk menyewa dengan kawan2 dia..so, bila dia decide nak tinggal dengan MIL aku, jadi kitaorang pun rancang untuk pindah ke sini..sekurang2nya dapat la kurangkan beban husband yang kene tampung bayar utk dua rumah..

sebelum masuk rumah nie, banyak sangat kerja pembaikpulih yang terpaksa kitaorg buat..bayangkan la..rumah yang diduduki oleh orang bujang...aku pun x tahu nak cakap samada dorang nie reti ke x hargai rumah yang dorang sewa..

ni adalah ruang tamu sebelum kitaorg pindah masuk..x tahu la sape yang bijak pandai pegi cat dinding dengan cat minyak...aku memang angin giler masa nie...yela..korang bayangkan rumah yang korang sewakan, penyewa buat suka hati dia jer..tapi mungkin silap dari husband la sebab dia jarang jenguk rumah nie..kira harapkan trust pada penyewa jer..

ni plak bahagian ruang makan merangkap pintu masuk rumah...yang belah nie diaorg pegi cat warna hijau..xke ko rasa nak menangis..tu belum lagi bahagian bilik air..apartment nie ada 5 bilik dan 3 bilik air...bahagian bilik air la yang memang xleh blah..aku memang xleh masuk langsung bilik air tu apatah lagi nak amik gambar..

so aku dgn husband bincang, perkara basic sebelum nak pindah rumah nie adalah cat semula n baiki bilik air..itu yang paling penting..kitaorg hired orang untuk buat bilik air dan cat seluruh rumah...walaupun terpaksa kuar belanja yang agak banyak tapi kitaorg terpaksa pejam kan mata..hampir sebulan lebih juga nak menyiapkan rumah nie ditambah pulak karenah pihak pengurusan apartment yang ntah pape ntah..even,masa kitaorg pindah masuk rumah nie 27/11/2011, kerja pembaikpulih masih dijalankan..aku dgn umar kadang2 pegi rmh umi atau aku duduk jer kat dalam bilik sementara dorang buat keje kat luar..

alhamdulillah, akhirnya siap juga..ni bahagian ruang tamu yang sebelum nie bercat merah..kitaorg decide utk pilih warna cream utk satu rumah..nak bagi ilusi luas..

yang nie plak ruang makan merangkap laluan masuk pintu rumah..sebelah dengan pintu utama tu bilik air..

yang nie plak bilik air kitaorg..owh ya..master bedroom kitaorg jadikan bilik tetamu coz kat dalam tu ada bilik air..senang tetamu yang datang tido kat rumah x perlu nak kuar bilik utk ke bilik air..lagipun kitaorg ada sebab kenapa kitaorg pilih area belakang sebagai bilik utama coz salah satu bilik tu kitaorg jadikan bilik wardrobe dan yg satu lagi tu as an office my husband utk buat keje..lagi satu x menganggu privacy kitaorg bile ada org dtg..2 bilik kat depan kitaorg jadikan bilik kalo2 tetamu datang merangkap bilik anak2 bile dah besar...hehhe..

utk dapur, kitaorg x buat lagi coz budget terhad..insyallah, akan datang bile ada rezeki lebih kitaorg planning utk buat dapur lak..;) owh ya...apartment nie nama dia desamenium rimba park..kitaorg tinggal kat tingkat 14..

so,till now...tu je la kot yang bole aku cite kan serba sedikit ttg hal pindah rumah nie..even MIL dgn SIL pun dah dtg tido kat sini..walaupun dorang datang sekejap je, tapi kira seronok la sbb dah lama x jumpe dorang..hopefully dorang x ralat nak dtg lagi..;)

wassalam..



No comments: