Followers

Thursday, January 19, 2012

projek apam polkadot + rainbow cake..

hye korang..seperti yang dijanjikan, ni la hasil kerja aku dgn adik aku,nazihah semalam..

tadaaa....amacam? comel x apam polkadot kitaorg nie?..hehee...b4 nie aku penah la dok google2 resepi apam nie coz aku tgk mostly org dok post apam nie kat fb..kira teringin la sebenarnya..aku nak buat sendiri tapi bahan2 x cukup kat rumah..bile aku utarakan kat adik aku, terus dia ajak buat..hehhee..punya la excited kan..

nie apam yang belum dikukus lagi..kira dia menunggu giliran nak masuk periuk kukus..hehehe..

masa tray pertama masuk periuk kukus, apam x naik..x kembang mcm yang gmbr kat atas nie..masa tu aku dgn adik aku dah hampa sgt..ye la..takut x jadi..dah la buat satu adunan...kalo setengah adunan tue kalo x jadi, xde la membazir sgt kan...hehhe..tapi bile kukus tray yang ke-3, perghhhh...x ingat dia punya naik...happy giler dibuatnye...hehhe..kira first time la berjaya buat kuih apam nie...;) adik aku nye kreatif, dia g buat corak macam cupcake..termasuk la aku jugak..hehehe..kitaorg buat guna cup yang kecik..banyak jugak la kitaorg dapat utk satu adunan..;)

yang nie plak kek pelangi yang kitaorg buat hari selasa hari tue..kan b4 nie aku bagitau aku x sempat amik gmbr kek yang dah siap kan..so hari nie aku letak pic kek pelangi nie...amacam...tergoda x?...tapi nak buat kek nie sgt mencabar sebab setiap lapis tue nak kene bakar berasingan..kalo ko nak suruh aku buat sorang2 memang x la...hehehe...

k la...aku nak kemas rumah jap...karang2 aku update lagi k...

wassalam..



1 comment:

Suwaibah YS said...

blh bukak kedai kek pasni :)