Followers

Thursday, January 12, 2012

wishlist for 2nd pregnancy...- wishlist 1

wah..dah 2nd pregnancy pun, ada wishlist jugak ke..mmg mengada2 kan aku nie..hehehe..actually bukan apa...ms yang 1st dulu, x banyak sgt pengalaman..pulak tu jarang sangat online...so benda2 yang aku nak nie x penah aku tahu masa 1st pregnancy dulu...hehhe..nampak sgt kejahilan aku kan...xpe la..mana nak tau...kot2 2nd pregnancy nie leh dapat apa yang aku wishlist kan ek...;)

wishlist 1:
~ehsan google~

haa..ni la yang aku nak sgt dlm wishlist aku..benda alah nie dorang panggil baby wrap.masa umar dulu aku guna baby carrier jenama pureen..aku beli pun sbb masa tu jualan murah yang pureen buat,so beli je la kan..tp seriously sakit okay bahu bile kendong guna baby carrier tu..plus baru aku tahu yang baby carrier nie x brape sesuai utk kendong baby especially baby newborn..(baru skrg tahu..T________T)

ok..berbalik pasal baby wrap nie..aku tahu pasal baby wrap nie pun bile one of my fren dalam fb dok ckp pasal baby wrap nie..aku pun teruja gak nak tahu apa la baby wrap nie kan..aku pun p la minta pertolongan en.google kita nie..finally aku jumpe..yang buat aku excited nak kan sangat benda alah nie sebab ianya hanya la daripada kain cotton sepanjang 5 meter yang memerlukan teknik pemakaian hanya < 5 minit dan ko bole letak baby since new born until anak ko 2 tahun.dah yang paling bestnye, dia leh merapatkan bonding antara baby and mother + baby akan berasa secure seperti mana dia berada di dalam perut kita..lagi satu ko jugak bole kendong anak ko kat belakang dengan benda alah nie...
kalo nak cite banyak pun, korang mesti x faham kan..so korang leh klik di sini. baby wrap nie belum popular lagi kat malaysia coz kebanyakan yang ada kat malaysia skrg nie baby sling.aku try2 cari kot2 la ada yang jual.finally aku jumpe kat website tinytapir.com skrg nie tgh try nak pujuk en.husband dulu coz hari tu ada la bagi dia hint2 yang aku nak guna baby wrap nie tapi dia cam taknak jer coz dia yang nak kene kendong anak nnt..hehehe..owh ye..so far harga untuk baby wrap nie dlm rm150 ke atas..depend pada design la..lagi banyak corak,lagi mahal harganye...huhuhu..

k la..nie aku bgtau dulu wishlist aku yang pertama dulu..kang nak cite semua, panjang plak entry nie kan..wah..mcm byk je wishlist nye ek..hehehe..korang tunggu next entry aku plak k..

wassalam..




1 comment:

Mimy Hamid said...

akak tak mo pakai..hahah tak mo la ngendong tak larat kot..bab carrier ni biar papa nya..