Followers

Tuesday, December 22, 2009

agenda di hari cuti...part 3

aku sampai seremban around kul 9 lebih....sampai2 jer hidung aku dah start berair...memang sensitif betul la hidung aku nie semenjak dua menjak nie...asyik bersin jer...bile dah start selsema,kepala memang tingtong la kan...MIL aku pun dah faham dah dengan aku...dia suruh aku naik tido berehat...bigJr cam biasa mr.big yang uruskan...tu pun aku masuk bilik bukan dapat tido pun...hidung dah start tersumbat,lagi payah la nak lelapkan mata...tak sampai setengah jam,mr.big hantar bigJr naik atas...jenuh nak bagi dia tido...yela, dalam kete dah tido..memang besar la biji mata dia kan...



tengok la...betapa cergas nyer dia...padahal dah kul 11 lebih dah masa nie...sudahnye aku suruh mr.big tutup lampu, baru dia nak tido...nak dijadikan cite...big.Jr nie tido memang sangat lasak tau...so,dalam kul brape ntah,aku dengar suara dia merengek...ingatkan dia nak susu...aku pun raba la sebelah aku nak angkat dia...raba2 xde...suspen gak aku...rupa2nye dah ada bawah kerusi....aku memang tergelak la kan...kira merengek tu sebab dah xleh nak kuar dari bawah kerusi....hahaha...memang lawak betul la...terpaksa la aku tarik dia keluar dari bawah kerusi tu...hehehe...

so,esok pagi nyer, masing2 bangun awal sebab nak bersiap pegi wedding kat melaka..planning untuk hari tu, tengahari pegi wedding kat bukit katil, then balik rumah nenek aku sebab nak hantar barang yang umi pesan and after that hantar MIL aku ke station bas sebab dia nak pegi singapore rumah SIL aku...dan yang pasti selsema aku semakin teruk masa kat wedding tu...asyik bersin jer...sampai semua orang tegur tanya aku demam ke....

sampai kat rumah nenek aku,terus aku cari panadol dengan minyak cap kapak...sementara nak tunggu bas kul 4.30, MIL aku duk rehat kat rumah nenek aku...aku sempat la buat cucur untuk minum petang...ingat nak pegi cari goreng pisang tapi hujan lebat sangat...mr.big pun malas nak kuar...nak dijadikan cite, mr.big pegi la hantar his mom n fahmi nie ke stesen bas dalam kul 4 ptg...kalo ikutkan dalam 15 min jer perjalanan ke sana...tapi disebabkan hujan yang sangat lebat x henti2, ada satu jalan tu dah banjir...tak pasal2 MIL aku nie dah terlepas bas...nasib baik la ipar pada SIL aku tu kebetulan memang turun melaka untuk pegi wedding yang sama,so dapat la MIL aku tumpang dorang balik ke singapore....alhamdulillah...

dalam pada tu, bigJr sempat la main dengan datuk aku...dah kata nie cicit pertama dorang...bukan main sayang lagi...



aku memang tak planning nak tido rumah nenek aku sebab aku ada agenda lain hari ahad..so malam tu jugak aku gerak balik ke KL...tapi before tu aku singgah balik ke tempat wedding sebab mr.big nak jumpe pakcik dia...dan kebetulan pulak dorang buat samrah malam tue...aku tak sempat nak amik gambar sebab aku memang dah tak larat dah masa nie...dalam kul 10 aku ajak mr.big balik...kul 12 aku sampai rumah...x dan nak kemas barang, aku dah terus cari katil sebab sebelum bertolak aku dah telan ubat selsema yang memang buat mata ko langsung xleh nak angkat....so apa lagi...zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz


love,




2 comments:

❤ ~ * cik aidacomei * ~ ❤ said...

alololo..sian die ade kat bawah kusi dah..

syarifah nadiah alhadi said...

tu la aida...akak sendiri tak prasan bile dia leh bergerak ke bawah kerusi...tido mmg sgt lasak tau..;)