Followers

Friday, December 4, 2009

"terlupa..bukan tak ingat..."

salam semua...n selamat pagi..
hari nie macam biasa jer...odw nak g keje td pun still sangkut dlm jam...malas dah pikir...sakit hati jer...biak p la kan....tapi masa odw nak g keje td,dgr la hotFm..dorang nyer hot check pagi nie ttg "terlupa,bukan tak ingat"....mcm2 la citer yang aku dgr...tapi yang paling best aku rasa la yang part mamat tu hntr baju raya kat tukang jahit..alih2 bila nak pegi amik,tukang jahit leh cakap "akak terlupa la jahit baju ko,bukan x ingat..."hahahahahaha...mmg sadis ar..kalo aku yang kene mmg aku meraungnyer...x pasal2 mamat tu kene pakai baju lama...tapi tu la kan..bile jadi macam nie kita nak salah siapa sebenarnye....kalo sekadar terlupa perkara yang x berapa penting,kira ok la kan..bole gak nak dimaafkan...tapi kalo kene part yang betul2 mustahak,pastu bole terlupa...kadang2 bole masalah tau...
aku penah dgr org cakap kalo kite makan benda2 masam,ianya akan mempengaruhi otak kite di mana kita akan jadi pelupa...sama gak kepala ikan,kepala udang...tapi betul ke makanan nie punca kita jadi pelupa??...kenapa makanan yang mesti dipersalahkan sedangkan bagi aku la,semkin meningkatnye umur kita,daya peringatan kita akan berkurang...sebab tu kita tgk org tua selalu nyanyuk...
tapi umi pernah bagitau kat aku yang ustaz ada cakap satu cara je untuk kita mengelakan diri kita menjadi nyanyuk@pelupa, banyak2 kan baca Al-Quran...itu je cara yang paling berkesan...so,bagi aku makanan tu hanya dijadikan penyebab jer...pokok pangkal diri kita sbnarnyer kan...k la..tu jer pun aku nak ckp...http://www.emocutez.com

No comments: