Followers

Friday, April 23, 2010

nasi goreng sardin

haaa...ni la sarapan aku pagi tadi...ni gara2 teringat kak eynda penah buat nasi goreng sardin...so aku teruja la nak try buat...hehehe...kebetulan semalam aku buat lauk sardin so ada balance sardin tue dan ada nasi puith yang x habis...aku pun apa lagi, try la buat kan...

pergh...memang sedap wei...aku x tipu...serius sedap...so kalo korang rasa2 nak buat, kat sini aku bagi resepi aku sendiri...aku main buat jer...main agak2 jer...hehehe

bahan2:
nasi putih
1 labu bawang merah
2 ulas bawang putih
5 biji cili api
ikan sardin
sedikit serbuk lada hitam
perasa secukup rasa

cara2:
panaskan minyak..
gorengkan bawang merah + bawang putih..
agak2 dah sedikit layu, masukkan ikan sardin..
masukkan cili api, serbuk lada hitam dan perasa..
akhir sekali masukkan nasi putih...
goreng dalam 5 minit...
siap dan boleh dimakan...;)

korang xkan menyesal kalo nak cuba resepi nie...confirm menjilat jari...hehehe

p/s: thanks kak eynda coz memperkenalkan resepi nie kat saya..

with love,





No comments: